karol
New Member
|
Post by karol on Aug 28, 2011 15:53:00 GMT 1
aanraders / afraders? waarom?
ben op zoek naar een nieuwe LHD, zal ongetwijfeld wel weer een Mix worden omdat ik er zulke goede ervaringen mee heb maar ik wil toch andere opties openhouden.
hoor goede dingen over Ratchet hubs ook.
|
|
jelle
New Member
|
Post by jelle on Aug 28, 2011 17:30:03 GMT 1
shadow.
mijn ratchet was na een paar maanden al kapot.
|
|
karol
New Member
|
Post by karol on Aug 28, 2011 18:15:21 GMT 1
rant of raptor?
|
|
bonky
New Member
|
Post by bonky on Aug 28, 2011 22:34:26 GMT 1
Ik zou geen ratchet nemen, ik hoor niks dan ellende erover op bikeguide, hij loopt minder mooi dan een mix en er komt sneller vuil in de driver.
mixen doen het al 5 jaar goed alleen ze zouden eens met de tijd mee moeten gaan en er een female axle voor maken. Shadow heb ik geen ervaringen mee maar ik hoor er veel positiefs over dus je zal er zeker geen miskoop aan hebben.
oh en merijn is een gay, dat wilde ik ook even kwijt.
|
|
karol
New Member
|
Post by karol on Aug 28, 2011 23:57:27 GMT 1
haha ik weet niet wie merijn is maar bedankt.
ik hoorde inderdaad al een hoop klachten over die Remix hub en het gebrek aan een female axle, zijn die steviger of is dit weer geneuzel over gewicht?
bedankt in elk geval, het zal sowieso geen Ratchet worden zie ik al wel.
|
|
jelle
New Member
|
Post by jelle on Aug 29, 2011 9:49:22 GMT 1
mijn shadow raptor gaat al meer dan 1.5 jaar mee en ik heb nog maar 1 keer mijn as gebroken. voor de rest vertoont hij nog helemaal geen problemen.
|
|
|
Post by basdehaas1 on Aug 29, 2011 9:54:04 GMT 1
ik heb een jaar met raptors gereden en nooit problemen ermee gehad. rijd nu profile's en die rollen gewoon niet normaal fijn.
|
|
bonky
New Member
|
Post by bonky on Aug 29, 2011 18:14:27 GMT 1
mijn shadow raptor gaat al meer dan 1.5 jaar mee en ik heb nog maar 1 keer mijn as gebroken. voor de rest vertoont hij nog helemaal geen problemen. het is sterker en lichter (en mooier) tegelijk, niet verkeerd dus.
|
|
|
Post by thomas4130 on Sept 13, 2011 10:14:26 GMT 1
Primo maakt tot nu toe al zo lang als ik kan herinneren de meest betrouwbare naafjes.
Profile gebruikt uiteraard precies hetzelfde systeem, alleen met iets meer stijl, afwerking, en gewichtsbesparing. Ook zijn bij Profile de lagers arguably smoother, maar hoor ik wel juist enorm veel klachten over Profile naven die scheuren, lagers met speling/gebroken lagers etc.
Bij primo eerlijk gezegd niet veel consistente klachten gehoord, een paar freak cases, en alleen de 3-pc drivers die een lockring hadden die de tendens had te breken, waarna je cog dus op den duur ook naar zn grootje was.
Rij nu 8 jaar, en primo pro cassette was mn eerste cassette, en mix mn 2e. Die pro heeft makkelijk 3/4 jaar gewerkt voor ik m doorverkocht, en deze mix die ik nu heb heb ik zo'n 2/3 jaar geleden van Brendan kunnen overkopen voor 20e haha.
Heb nog nooit nieuwe lagers moeten kopen, en heb ooit mn as gebroken maar die zat er toen ook al pak m beet 4/5 jaar in, afhankelijk van hoelang de eigenaar voor me m had. Dat lag achteraf ook aan het feit dat ik een spacer tussen shell en driver mistte, dus mn conenut los had, en dus min of meer de as een 'knik'-punt gaf aan de binnenkant van mn driver.
Inderdaad jammer dat ze nu niets nieuws hebben gedaan aan de naaf, verbaast me écht dat ze geen female systeem hebben aangenomen deze keer.
Ik heb nu een TI as erin, ik zit er al een tijdje aan te denken om te kijken of ik mn oude stalen versie kan modden naar een female as, gewoon ff wat vandero of whatever female bolts bestellen... Zou kunnen werken, herinner me nog wel dat iemand op bikeguide ofzo ergens ook ooit een Hazard cassette homemade had aangepast naar female.
|
|
|
Post by tom on Sept 13, 2011 17:11:15 GMT 1
als je nog een LHD mix zoekt.. ik heb er een voor je. 10 tands.
Oja en nog een afrader: Odyssey!
|
|
|
Post by tomm on Sept 14, 2011 12:02:29 GMT 1
er staan zelfs how-to's op ridebmx obver hoe je een mix female maakt!
|
|