flip
New Member
Don't we all love bmx?
|
Post by flip on Nov 9, 2011 20:22:33 GMT 1
Ik heb vandaag mijn nieuwe lagers in mijn driver gedaan, en hij 't rolt allemaal goed. Nu heb ik een volgend probleem. de driver zit in de hub, locknut goed om erop. Maar als het wiel in 't frame zit en hij vast zit en ik draai aan het wiel dan lijkt het wel alsof de driver ergens klemt, omdat m'n pedalen dan meedraaien. (ketting is niet te strak) Weet iemand of ik misschien wat fout heb gedaan met de lagers, of is er iets anders aan de hand? Zo lang als ik de bouten die tegen het frame aankomen zeg maar niet aandraai is er niks aan de hand. Wie kan mij helpen? Flip.
|
|
|
Post by merrybike on Nov 9, 2011 21:11:32 GMT 1
losse ketting leid toch juist naar ghostpeddal?
|
|
flip
New Member
Don't we all love bmx?
|
Post by flip on Nov 9, 2011 22:10:41 GMT 1
hij is ook niet te los, hehe
|
|
Thomas
New Member
''Rotterdam<3''
|
Post by Thomas on Nov 9, 2011 23:31:03 GMT 1
Ik heb het ook een keer gehad zoals je het beschrijft, Bij mij was toen het probleem dat het ringetje wat tussen je driver en je hubshell zit kwijt was. Ik zou even kijken of dat klopt, en in je hubshell voelen of er niks raar uitsteekt. Hoop niet voor je dat dit het is, want mijn hub kon ik weggooien;)
|
|
flip
New Member
Don't we all love bmx?
|
Post by flip on Nov 10, 2011 20:02:02 GMT 1
welk ringetje bedoel je precies? Niet die ring die de troep tegen houd, toch? Zou je hier misschien een foto van kunnen plaatsen? En wat bedoel je precies met er iets raars uitsteekt?
|
|
|
Post by basdehaas1 on Nov 12, 2011 20:39:41 GMT 1
wat voor hub heb je?
|
|
flip
New Member
Don't we all love bmx?
|
Post by flip on Nov 12, 2011 20:48:59 GMT 1
macneil swagger rhd
ik denk zelf (na lange tijd kloten vandaag) dat op de een of andere manier door het plaatsen van nieuwe lagers de driver te diep de hub in gaat, en door het aandraaien van de nuts de driver tegen de hubshell word geduwt en deze zo bijna niet meer vrij kan draaien. Is er een manier om dit op te lossen?
|
|
|
Post by basdehaas1 on Nov 13, 2011 17:35:28 GMT 1
dat los je op met een shim. even bellen naar soulcycle ofzo misschien hebben ze iets liggen. welke binnenmaat hebben je lagers? en welke buitenmaat?
|
|
flip
New Member
Don't we all love bmx?
|
Post by flip on Nov 14, 2011 12:08:50 GMT 1
binnenmaat 15mm, buiten 23mm wat voor shim bedoel je?
|
|
|
Post by basdehaas1 on Nov 14, 2011 20:01:11 GMT 1
als je je driver uit je wiel hebt, heb je een shim tussen je lager en je driver. wat ook het probleem kan zijn is dat je een andere maat lager hebt nu dat je voorheen een busje had tussen je as en je lagers.
|
|
Thomas
New Member
''Rotterdam<3''
|
Post by Thomas on Nov 14, 2011 20:01:58 GMT 1
|
|
|
Post by basdehaas1 on Nov 14, 2011 20:19:15 GMT 1
die shims die je in je link hebt zijn niet de driver shims. dat zijn ze shims voor de leuke product fout van profile die tussen je as en lager moet. heb je voor je driver niet veel aan.
|
|
flip
New Member
Don't we all love bmx?
|
Post by flip on Nov 14, 2011 21:33:30 GMT 1
hmm ok, cool! Bedankt voor jullie hulp, dan maar ff zo'n shim regelen dan!
|
|